Verzenden, ruilen & retour

Bezorging


   

Onze artikelen worden door PostNL of DHL bezorgd. Na het plaatsen van je order ontvang je een e-mail ter bevestiging. Afhankelijk van de voorraadstand op het moment van ontvangst van je betaling wordt het pakket geleverd. Zodra je bestelling ons magazijn heeft verlaten, ontvang je een e-mail met een Track&Trace code van de vervoerder/ koerier. Met deze code kun je op www.tracktrace.nl (PostNL) of www.dhl.nl/nl/express (DHL) nagaan waar het pakket zich bevindt en wanneer het aangeboden wordt. Indien je bestelling compleet voorradig is, dan wordt je pakket dezelfde werkdag nog verzonden (mits voor 21:00 uur besteld en betaald). Als je geen account hebt aangemaakt maar wel je e-mail adres hebt doorgegeven kun je daarmee makkelijk een account aanmaken om de orderstatus op onze site te checken.

Levertijden

  • Indien je bestelling compleet voorradig is, dan wordt je pakket dezelfde werkdag nog verzonden (mits voor 21:00 uur besteld en betaald). Werkdagen zijn van maandag-vrijdag. Post NL en DHL bezorgen pakketten van dinsdag t/m zaterdag. 
  • Voorbeeld: Bestel je op zaterdag dan wordt het pakket op de eerstvolgende werkdag = maandag verzonden en levert PostNL of DHL het pakket bij je af op dinsdag. Bestel je op vrijdag voor 21:00 uur en het artikel is op voorraad, dan levert PostNL of DHL het pakket op zaterdag. 
  • Levering door PostNL: Bent u niet thuis of wilt u iets wijzigen na de 1e bezorgpoging? PostNL levert het pakket standaard af bij uw directe buren. Wilt u iets wijzigen na de 1e bezorgpoging? Neem dan direct contact op met PostNL via deze link.
  • Levering door DHL: Bent u niet thuis of wilt u iets wijzigen na de 1e bezorgpoging? DHL laat een bericht achter in uw brievenbus met een bezorgcode. U kunt met deze code een nieuwe aflevermogelijkheid selecteren via de DHL website. DHL is bereikbaar via deze link.

Bezorgkosten

  • De bezorgkosten zijn gratis vanaf een bestelling van € 29,-. Daaronder zijn de bezorgkosten 4,95 per bestelling. Er wordt per bestelling aangegeven wat de bezorgkosten zijn. 

Artikelen terugsturen?

Retour- en ruilprocedure

  • Wij willen graag dat je buitensportkleding hebt waar je plezier aan beleeft. Indien je niet tevreden bent met de aankoop of is de maat niet goed, dan is gratis terugsturen en eventueel ruilen voor een ander artikel geen enkel probleem.
  • Na de retourmelding heb je 14 dagen de tijd om de artikelen terug te sturen. Wij sturen vervolgens een email ter bevestiging van je retourmelding.
  • Je kunt altijd binnen 14 dagen na ontvangst van de artikelen, zonder opgaaf van redenen de artikelen retour sturen of herroepen.
  • Na ontvangst van de retour gezonden artikelen, worden de artikelen beoordeeld door onze afdeling ruilen en retour. Het aankoopbedrag wordt zo spoedig mogelijk, meestal binnen 24 uur na de beoordeling, maar uiterlijk binnen 14 dagen na de ontbinding teruggestort. In ieder geval nadat wij de artikelen hebben ontvangen of nadat je hebt kunnen aantonen dat de artikelen naar ons toe zijn verzonden.
  • Je hebt recht op het volledige aankoopbedrag, inclusief eventuele verzendkosten voor de heenzending.
  • Je mag de artikelen beoordelen zoals dat in een fysieke winkel ook mogelijk is. Echter, indien je meer met de artikelen doet dan het beoordelen daarvan en daardoor schade ontstaat, ben je aansprakelijk voor de waardevermindering.
  • De bestelling, of bepaalde artikelen hieruit, kun je in een zo origineel/ oorspronkelijk mogelijke staat samen met de factuur retourneren.
  • Gebruikt het liefst de originele verzenddoos voor het retourneren en voeg a.u.b. de originele labels toe.

Retourneren als je een account hebt bij TaurusOutdoor.nl

1. Log in op TaurusOutdoor.nl
2. Ga naar 'Mijn bestellingen'
3. Selecteer de order waarvan je een artikel terug wilt sturen door op 'Bekijken' te klikken.
4. Klik onderaan de order op ‘Artikelen retourneren’
5. Selecteer de artikelen die je wilt retourneren bij ‘Aantal te retourneren’
6. Selecteer de reden van retour*
7. Selecteer een eventuele vervolg actie
8. Klik op ‘Verstuur’

Retourneren als je als gast hebt afgerekend

Stuur een e-mail (klantenservice@taurusoutdoor.nl) met daarin de volgende gegevens:
1. Ordernummer
2. Besteldatum van de artikel(en)
3. Datum van ontvangst
4. Je naam
5. IBAN Rekeningnummer
6. Reden van retour*

*Reden van Retour / Service verbeteren: Je hoeft geen reden op te geven waarom je het artikel terugstuurt. Om onze service te verbeteren stellen we het op prijs als je de reden wel met ons wilt delen, wellicht kunnen we je verder helpen.

Gratis retourneren via PostNL in Nederland

Stuur het product incl. pakbon in een ongefrankeerde stevige verpakking (of de originele verzenddoos) naar:

Taurusoutdoor.nl BV retouren
Antwoordnummer 10107
2700VB Zoetermeer

Je kunt het product ook op andere wijze naar ons toesturen. De retourkosten zijn dan voor jouw rekening.
Eenvoudig retourneren via PostNL? Laat je pakket ophalen! Ga naar https://onlineverzendservice.postnl.nl/ en regel je retourzending eenvoudig en transparant. Stuur dan je produkt(en) naar:

Taurusoutdoor.nl retouren
Blauw-roodlaan 200-210
2718 SK Zoetermeer 

Retourneren vanuit België

Onze retourservice is nog niet beschikbaar in België. Het retourpakket zal daarom altijd voldoende gefrankeerd verstuurd moeten worden naar het onderstaande adres:

Taurusoutdoor.nl retouren
Blauw-roodlaan 200-210
2718 SK Zoetermeer 
Nederland 

N.B. Ruilen is ook vanuit België gratis. In dit geval vergoeden wij de verzendkosten. 

Ruilen

  •  Ruilen is bij ons altijd gratis. Ook vanuit België.
  •  Hoe kan je een artikel ruilen?
    1. Ruilen voor een ander artikel: Volg de retourprocedure. Retourneer het niet gewenste artikel en bestel tegelijkertijd een ander. Je krijgt het aankoopbedrag van je retour gestuurde bestelling teruggestort op je rekening.
    2. Ruilen voor een andere maat of kleur: Volg de retourprocedure. Retourneer het niet gewenste artikel en geef duidelijk aan wat de gewenste maat of kleur moet zijn zodat wij deze kunnen reserveren. Wij zorgen er vervolgens voor dat het juiste artikel naar je verstuurd wordt.

Herroepingsrecht of bedenktijd

  • Je kunt altijd, zonder opgaaf van redenen, het gekochte artikel na ontvangst retourneren.
  • Je moet wel een retourverklaring meesturen (gebruik een modelformulier of een eigen formulier) of via de retourprocedure kenbaar maken dat je hier gebruik van wilt maken.
  • Na de retourmelding heb je 14 dagen de tijd om de artikelen terug te sturen. Wij sturen vervolgens een email ter bevestiging van je retourmelding.
  • Het aankoopbedrag wordt zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na de ontbinding teruggestort. In ieder geval nadat wij de artikelen hebben ontvangen of dat je hebt kunnen aantonen dat de artikelen naar ons toe zijn verzonden.
  • Je hebt recht op het volledige aankoopbedrag, inclusief eventuele verzendkosten voor de heenzending.
  • Je mag de artikelen beoordelen zoals dat in een fysieke winkel ook mogelijk is. Echter, indien je meer met de artikelen doet dan het beoordelen daarvan en daardoor schade ontstaat, ben je aansprakelijk voor de waardevermindering.
  • De bestelling, of bepaalde artikelen hieruit, kun je in een zo origineel/ oorspronkelijk mogelijk staat samen met de factuur retourneren.
  • Gebruik het liefst de originele verzenddoos voor het retourneren en voeg a.u.b. de originele labels toe.

Hoe lang duurt het bij een retourzending voor mijn geld is teruggestort/ het vervangende artikel is verzonden?

  • Nadat het pakket is verzonden (gratis via het antwoordnummer), duurt het ongeveer 1-2 werkdagen voordat PostNL deze heeft verwerkt en doorstuurt naar ons magazijn.
  • Na ontvangst in ons magazijn worden de artikelen beoordeeld op onze afdeling retouren. Dit proces kan 2-3 werkdagen duren. De resultaten worden vervolgens doorgegeven aan de administratie die zorgen dat er een creditfactuur wordt verstuurd. Vrijwel altijd wordt het geld diezelfde dag terugstort of er wordt een vervangend artikel klaargemaakt voor verzending.
  • Afhankelijk van uw betaalwijze en bank, duurt het maximaal 2 werkdagen voordat u het geld terug op uw rekening ziet.
  • De totale procedure kan zodoende ongeveer 5 werkdagen duren.

Indien je nog vragen hebt stel deze dan hier.

Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergen Meer over cookies »